Czy żylaki na nogach bolą?

Jeśli cierpisz z powodu żylaków na nogach, możesz zastanawiać się, czy one bolą. Czytaj dalej, aby poznać objawy, możliwości leczenia i środki zapobiegawcze. Powinieneś również unikać noszenia lakieru do paznokci na dotkniętym obszarze. Wizyta w serwisie naczyniowym powinna nastąpić, jeśli zauważysz krwawienie lub przebarwienia skóry spowodowane żylakami. Te objawy mogą być oznaką poważnego problemu z przepływem krwi.

Symptomy

Jeśli odczuwasz ból w nogach, ważne jest, aby zostały one sprawdzone przez specjalistę medycznego. Lekarz może przeprowadzić różne testy, aby ustalić przyczynę Twojego problemu. W zależności od nasilenia dolegliwości, lekarz może zasugerować jedno lub więcej zabiegów, które pomogą złagodzić dyskomfort. Leczenie żylaków może obejmować nieinwazyjne procedury, takie jak ultradźwięki, które pokazują obraz struktury żyły i przepływu krwi – słowa te są produktem ekspertów strony magazynweselny.pl. Inną opcją jest kompresjoterapia, która odbywa się poprzez noszenie pończoch uciskowych lub rajstop.

Pończochy uciskowe, które są noszone w ciągu dnia, aby poprawić przepływ krwi do nóg, mogą pomóc zmniejszyć ból związany z żylakami. Pończochy te pomogą również zmniejszyć obrzęk i ból. Jeśli niechirurgiczne zabiegi zawiodą, pracownik służby zdrowia może zalecić procedurę zamykania żył. Procedura ta polega na wstrzyknięciu roztworu do dotkniętych żył, ale bez igieł.

Chociaż żylaki są często tylko problemem kosmetycznym, ból i dyskomfort z nimi związany może być bardzo bolesny. W zależności od ich nasilenia, ból spowodowany przez żylaki może być łagodny lub umiarkowany, lub może być spowodowany przez poważniejszy problem. Ból może również wystąpić w wyniku zakrzepu krwi, otwartego rany, lub infekcji skóry.

Oprócz leczenia żylaków, możesz spróbować ćwiczeń, aby zmniejszyć obrzęk i ciśnienie, które im towarzyszą. Podniesienie nóg poprawi przepływ krwi w tym obszarze i pomoże zastawce żylnej funkcjonować bardziej efektywnie. Chodzenie lub ćwiczenia o niskiej aktywności również pomogą zmniejszyć obrzęk.

Zabiegi

Istnieje wiele różnych zabiegów dostępnych dla żylaków na nogach. Zabiegi zazwyczaj obejmują interwencję medyczną ze strony specjalisty naczyniowego. Procedury chirurgiczne mogą być również wykonywane w niektórych przypadkach. Board-certified lekarz będzie najpierw ocenić stan żył z ukierunkowanej historii medycznej i egzaminu fizycznego. Ultrasonograficzne badanie żył pod skórą jest kolejnym częstym narzędziem diagnostycznym.

W niektórych przypadkach wymagane jest chirurgiczne usunięcie żył. Zabieg ten wymaga znieczulenia ogólnego i polega na podwiązaniu lub odcięciu żyły. Odmiana tej procedury znana jest jako podwiązanie i usunięcie żyły (ligation and stripping). W tej procedurze, dwa małe nacięcia są wykonane na górze żylaka. Kolejne cięcie wykonuje się dalej w dół nogi, zwykle wokół kostki.

Inną procedurą, która może być stosowana w przypadku dużych żylaków jest ablacja prądem o częstotliwości radiowej. Zabieg ten jest bardziej inwazyjny niż leczenie laserem endovenous i wiąże się z pobytem w szpitalu. Jest niezwykle bolesny i może powodować nawroty żylaków.

Jeśli żylaki przeszkadzają Ci w wykonywaniu ćwiczeń, spróbuj na jakiś czas zrezygnować z ćwiczeń. Siedzący tryb życia może pogorszyć stan. Nadwaga może również wywierać nacisk na żyły nóg. Kobiety z nadwagą lub otyłością są dwukrotnie bardziej narażone na wystąpienie żylaków niż kobiety bez nadwagi. Ponadto, uniesienie nóg powyżej serca może pomóc zmniejszyć nacisk na żyły.

Badanie ultrasonograficzne to kolejny sposób na określenie, czy masz żylaki na nogach. Ta technika ultradźwiękowa wykorzystuje fale dźwiękowe, aby spojrzeć na przepływ krwi. Może ona również ujawnić, czy w żyle utworzył się skrzep. Jeśli podejrzewasz, że masz żylaki na nogach, należy skonsultować się z lekarzem. Leczenie medyczne może pomóc w pozbyciu się tego schorzenia.

Zapobieganie

Można podjąć kilka prostych kroków, aby zapobiec żylakom na nogach. Jeśli spędzasz dużo czasu siedząc lub stojąc, rozważ krótkie spacery. Podobnie, należy unikać noszenia obcisłych ubrań, które mogą wywierać nacisk na nogi i powodować żylaki. Dobrym pomysłem jest również noszenie butów.

Możesz również spróbować wprowadzić zmiany w diecie, aby zapobiec żylakom. Ograniczenie spożycia soli i dodanie większej ilości błonnika do swojej diety może pomóc. Spróbuj jeść pokarmy, które są bogate w witaminy C i E. Unikaj także noszenia wysokich obcasów przez dłuższy czas. Zmiana diety pomoże Ci utrzymać ciało w zdrowiu i zmniejszyć szanse na rozwój żylaków na nogach.

Palenie papierosów również może przyczynić się do powstania żylaków. Kobiety w ciąży powinny spać na lewym boku, ponieważ zmniejsza to nacisk na żyły i pozwala na przepływ większej ilości krwi do płodu. Poproś również swojego lekarza o przepisanie pończoch uciskowych, jeśli jesteś w grupie ryzyka.

Regularne ćwiczenia są również skutecznym sposobem zapobiegania żylakom na nogach. Regularne ćwiczenia pomagają utrzymać mięśnie nóg w dobrej kondycji i utrzymać przepływ krwi, a także utrzymać wagę w ryzach. Unikaj siedzenia ze skrzyżowanymi nogami, ponieważ nie jest to przyczyną powstawania żylaków, ale może nasilać istniejące.

Leczenie żylaków na nogach może obejmować operację. Aby zapobiec rozwojowi żylaków, powinieneś unikać stania przez dłuższy czas. Staraj się również podnosić nogi podczas siedzenia. Zapobiegnie to ich zejściu niżej niż serce. Twój lekarz może również wykonać badanie krwi lub USG, aby sprawdzić zdrowie żył. Zabiegi te zazwyczaj nie wymagają długiej rekonwalescencji.

Zimne temperatury

Zimne temperatury mogą nasilać objawy żylaków na nogach. To dlatego, że niskie temperatury powodują, że układ krążenia ciała do pracy ciężej niż normalnie. Niskie temperatury powodują również zwężenie naczyń krwionośnych i mięśni, co oznacza, że serce musi pompować szybciej, aby krew mogła krążyć. Może to pogorszyć stan i spowodować swędzenie nóg. Na szczęście istnieją zabiegi, które pomagają obkurczyć żylaki i poprawić ich wygląd.

Jednym z najlepszych sposobów zapobiegania tym bolesnym żyłom jest spożywanie dużej ilości pokarmów bogatych w błonnik. Chłodna pogoda może prowadzić do przyrostu masy ciała, co może wywierać większy nacisk na żylaki. Aby uniknąć tego problemu, należy ograniczyć spożycie przetworzonej żywności, słony, lub słodki żywności. Zamiast tego skup się na spożywaniu większej ilości świeżych owoców i warzyw o dużej zawartości błonnika.

Zimne temperatury również zwiększają ryzyko poważnych chorób, szczególnie u osób ze słabym krążeniem. Jeśli masz żyły, zimna pogoda zwiększa ryzyko chorób serca, udaru i zatoru płucnego. Dzieje się tak dlatego, że zimna pogoda może sprawić, że krew będzie gęstsza i bardziej podatna na zakrzepy, co zwiększa szansę na wystąpienie problemów sercowo-naczyniowych.

Noś pończochy uciskowe podczas zimnej pogody. Pończochy te pomagają zapobiegać powstawaniu nowych żylaków i poprawiają krążenie w kończynach dolnych. Dodatkowy ucisk pończoch uciskowych zachęca również obrzęknięte żyły do zwężenia. Pomaga to w skuteczniejszym powrocie krwi do serca.

Jeśli już doświadczasz objawów żylaków, ważne jest, abyś był bardziej aktywny. Zwiększenie aktywności fizycznej w chłodniejszych miesiącach pomoże zmniejszyć objawy. Codzienne ćwiczenia pobudzą również mięśnie łydek, które pomogą ścisnąć żyły i pompować krew. Pończochy kompresyjne

Pończochy kompresyjne mogą być stosowane w celu zmniejszenia bólu i obrzęku spowodowanego przez żylaki na nogach. Pończochy te mogą również pomóc w zapobieganiu gromadzeniu się krwi poprzez uciskanie żył, co zachęci krew do przepływu w górę. Pończochy należy prać i suszyć zgodnie z instrukcjami dostarczonymi przez producenta.

Wąż uciskowy klasy medycznej jest zaprojektowany tak, aby wywierać większy nacisk na stopę i zmniejszać go w miarę rozszerzania się w górę łydki i uda. Pomaga to zapobiegać gromadzeniu się krwi w żyłach nóg, co poprawia krążenie i zdrowie żył. Ponadto dostępne są materiały do zakładania, które ułatwiają zakładanie i zdejmowanie pończoch uciskowych.

Pończochy uciskowe nie są jednak odpowiednie dla każdego pacjenta. Rodzaj wymaganej pończochy uciskowej zależy od rodzaju żylaków i przyczyny schorzenia. Skarpety i pończochy uciskowe są najbardziej skuteczne, gdy stosuje się je w połączeniu z innymi metodami leczenia choroby żylnej.

Pończochy uciskowe są najbardziej skuteczne, gdy są noszone w godzinach porannych. Noszenie ich przez godziny poranne będzie promować krążenie krwi w nogach i zmniejszyć obrzęk nóg. Podobnie, może złagodzić ból i dyskomfort spowodowany żylakami. Pacjenci powinni również zadbać o noszenie pończoch uciskowych przed snem i podczas kąpieli.

Pończochy uciskowe są przydatne również w innych schorzeniach. Oprócz żylaków, pończochy uciskowe mogą być również stosowane w leczeniu przewlekłej niewydolności żylnej lub obrzęków. Ponadto mogą one zmniejszyć ryzyko rozwoju uszkodzeń skóry, brązowych plam lub owrzodzeń żylnych.